Praktijkinformatie

Fit en Fysio bestaat uit twee praktijken met locaties in Neede en Borculo. De praktijk richt zich op mensen die fit willen worden of gezond willen bewegen. Men kan terecht fysiotherapeutische behandelingen maar ook voor training zonder gebruikt te maken van de fysiotherapie.

Beide locaties beschikken over een ruime oefenzaal met trainings- en revalidatie apparatuur, een geavanceerd trainingssysteem en moderne en prettige wacht- en behandelkamers. Er is een structureel overleg met huisartsen, ziekenhuizen en zorgverleners in de gehele regio.

De fysiotherapie praktijk behandeld mensen voor kortdurende zorg, begeleidt trainings- en revalidatietrajecten na opname in het ziekenhuis, heeft voor diverse chronische aandoeningen beweegprogramma’s, biedt preventieve zorg, en werkt multidisciplinair samen met andere beroepsgroepen.

Er is samenwerking met regionale instellingen zoals het Medisch Spectrum Twente, Streekziekenhuis Koningin Beatrix, revalidatiecentrum het Roessingh, Interregionaal Kankerinstituut IKST, Saxion Hogescholen, thuiszorgorganisaties en de gemeente Berkelland.

Er zijn drie fysiotherapeuten werkzaam binnen de praktijk met daarnaast een praktijkondersteuner, stagiaires van de opleiding fysiotherapie en oproepkrachten bij grote drukte en waarnemingen. De fysiotherapeuten scholen zich continu bij op diverse werkgebieden zoals lymfe, oncologie, chronische ziekten, beweegprogramma’s, manuele therapie, kinderfysiotherapie, hart-, vaat- en longaandoeningen.

Om de kwaliteit te borgen is er een kwaliteitsbeheersysteem opgezet. De praktijk is in  november 2017 door HCA Healthcare Auditing beoordeeld als Topzorg en Pluspraktijk voor Menzis en VGZ/Univé